Aan alle voorbereiding komt een eind - Reisverslag uit Moergestel, Nederland van IgorenDaniqueGambia - WaarBenJij.nu Aan alle voorbereiding komt een eind - Reisverslag uit Moergestel, Nederland van IgorenDaniqueGambia - WaarBenJij.nu

Aan alle voorbereiding komt een eind

Door: Danique

Blijf op de hoogte en volg

03 December 2014 | Nederland, Moergestel

Precies een jaar geleden, zaten Igor en ik samen in de trein van Nijmegen naar huis. Igor vertelde me dat hij vanaf september een tussenjaar zou hebben, en dat hij een stichting had gevonden waarvoor hij vrijwilligers werk wilde gaan doen in Gambia. Aangestoken door zijn enthousiaste verhaal, en zo nieuwsgierig als ik ben nam ik een kijkje op de site van de stichting Hand in Hand Gambia. Wat bleek: vanaf januari 2015 werd er gewerkt aan de opbouw van een health post, iets wat mij op mijn lijf geschreven is, aangezien ik vanaf september mijn bachelor diploma geneeskunde op zak zou hebben.
In de kerstvakantie van 2013 was de eerste bijeenkomst met de stichting Hand in Hand Gambia, over wat we nu precies wilden gaan doen in Gambia. Aan enthousiasme en ideeën geen gebrek!
Ondertussen zijn we een jaar verder; een jaar waarin we onder andere een hoop spullen en geld ingezameld hebben, plannen hebben gemaakt over wat we in Gambia allemaal kunnen doen, het Ebola virus bijna roet in het eten gooide, maar de tickets zijn uiteindelijk toch geboekt! Over iets meer dan 6 weken mag ik me mede verantwoordelijk noemen voor de opbouw en opstart van de healthpost en Igor gaat de verdere opstart en invulling van het pas gebouwde skills centre op zich nemen! Met al het geld en de spullen die we ondertussen hebben ingezameld en door al die lieve mensen geschonken zijn (dankjewel daarvoor!), moet het helemaal goed gaan komen.

Igor en ik vertrekken 16 januari naar Gambia. Maar niet voordat we iedereen gedag hebben gezegd! Daarom organiseren we 20 december een soort van benefiet/afscheids/verjaardagsfeest (ik ben zelf 18 december jarig dus iedereen die me wil feliciteren is dan van harte welkom!). Iedereen die ons en de stichting een hart onder de riem wil steken is meer dan welkom, maar als je gewoon zin hebt om gezellig een pilsje met ons te komen drinken dan natuurlijk ook! We hopen jullie dan ook allemaal 20 december vanaf half 9 in het Draaiboompje in Moergestel te zien.

Igor en ik zullen gedurende onze reis zoveel mogelijk filmpjes, foto's en verhalen met jullie delen, zodat ook jullie kunnen meegenieten van ons avontuur in Gambia!

  • 03 December 2014 - 13:24

    Hand In Hand Gambia:

    Lieve Igor en Danique,

    Jullie zijn nog niet eens in Gambia geweest en betekenen nu al zo veel voor onze stichting! We zijn heel blij met jullie inzet en enthousiasme. Over anderhalve maand vertrekken jullie dan eindelijk. Wat zal dat een groot avontuur worden! Maar eerst de feestavond op 20 december. Wij zullen erbij zijn en hebben er zin in!

    Groetjes,

    Maartje
    Hand in Hand Gambia

  • 07 Januari 2015 - 16:28

    Ria Jeucken:

    wens jullie een goede reis en heel veel succes in gambia ben een beetje jaloers want wij zijn er aL die keren met heel veel plezier geweest en iedere keer teruig naar holland met toch wel een beetje pijn in ons hart terug naar het koude kikkerland
    veel succes!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Moergestel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2015

Week 1

17 Januari 2015

Eerste dag!

05 Januari 2015

Laatste loodjes

03 December 2014

Aan alle voorbereiding komt een eind

Actief sinds 03 Dec. 2014
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 3732

Voorgaande reizen:

03 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: