Eerste dag! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van IgorenDaniqueGambia - WaarBenJij.nu Eerste dag! - Reisverslag uit Kololi, Gambia van IgorenDaniqueGambia - WaarBenJij.nu

Eerste dag!

Door: Igor en Danique

17 Januari 2015 | Gambia, Kololi

Na een vlucht van bijna acht uur (we hebben een tankstop gemaakt in Marrakech) zijn we gisterenmiddag aangekomen in Banjul. Onze koffers hadden we vrij snel, maar voor we het vliegveld uit waren, waren we anderhalfuur verder. Een van de bagagescan apparaten was kapot omdat het te warm was, waardoor de bagage van zo'n 200 passagiers over 1 band moest. Op het vliegveld stonden Sol en Awa ons al op te wachten. Nadat we onze koffers in de auto gepropt hadden, zijn we naar ons guesthouse in Kololi gebracht. Met Awa en Sol zijn we een Gambiaanse simkaart gaan halen, en hebben we wat geld gewisseld, waarna we wat gedronken hebben in het Senegambia gebied. Vervolgens hebben Awa en Sol ons meegenomen naar een lokaal eettentje, waar we Gambiaanse stoofpot met rijst en pindasaus gegeten hebben (wat erg lekker was!). We hoeven jullie niet uit te leggen dat we rond 9 uur totaal gesloopt waren. We lagen dus al optijd te bed. Na een geïmproviseerde douche en een korte ochtendwandeling waarin we meer vrienden gemaakt hebben dan we In Nederland thuis hebben, zitten we nu bij "The Queen of Africa" aan ons ontbijtje, te genieten van een 'english breakfast', waar the big boss speciaal voor ons is langsgekomen om WiFi te regelen. We couldn't ask for more!